Máme to na sklade? Nemáme to na sklade?

Máme to na sklade? Nemáme to na sklade?

Predstavte si, že máte malú firmu, v ktorej predávate svoje produkty. Týchto produktov zatiaľ nemáte veľa. Povedzme, že si ich nakupujete ako polotovar, jednoduchým spôsobom upravíte alebo doplníte zopár ďalších komponentov a následne predávate vášmu koncovému zákazníkovi. V takomto prípade vám postačuje jeden sklad, či už menších alebo väčších rozmerov v závislosti od veľkosti predávaných

Predstavte si, že máte malú firmu, v ktorej predávate svoje produkty. Týchto produktov zatiaľ nemáte veľa. Povedzme, že si ich nakupujete ako polotovar, jednoduchým spôsobom upravíte alebo doplníte zopár ďalších komponentov a následne predávate vášmu koncovému zákazníkovi. V takomto prípade vám postačuje jeden sklad, či už menších alebo väčších rozmerov v závislosti od veľkosti predávaných produktov. Ak máte šikovného skladníka, dokáže mať prehľad o množstve na sklade jednotlivých produktov, prípadne ich doplňujúcich častí. Čo však v prípade, ak sa vám firma začne rozrastať, pribúda množstvo produktov, zložitejších produktov s väčším počtom prídavných komponentov? Rovnako ako skladník tak aj vy začínate strácať prehľad o tom, čo vlastne máte na sklade?

Hľadanie toho správneho riešenia

Možností, ktoré máte, je samozrejme viac. Tým najjednoduchším, resp. asi najlacnejším riešením je používanie zdieľaných excelovských súborov, kde sa skladník upíše zadávaním množstiev pri príjmoch a výdajoch tovarov. Ako nevýhodu by som spomenul časovú náročnosť, neefektívnu prácu skladníka, neaktuálnosť údajov, veľkú chybovosť údajov atď. Výsledkom pri takejto evidencii skladových zásob je nedostatok tovaru, aj keď si myslíte, že ho máte a následne to vedie k nesplneniu dodacích termínov a k nespokojnosti, v horšom prípade strate zákazníka.

Dočasným riešením môže byť aj kúpa malého nástroja pre vedenie skladového hospodárstva. V týchto nástrojoch však väčšinou nie sú evidované predajné, nákupné či výrobné objednávky a ich jednotlivé príjmy a výdaje. Pre dosiahnutie aktuálneho stavu zásob na sklade potrebujete manuálne zadávať všetky skladové pohyby, čo je opäť časovo náročnejšie a údaje nemusíte mať vždy aktuálne. V tomto prípade môžete tento menší nástroj aj prepojiť s inými nástrojmi, kde si vediete ekonomiku a objednávky. To však už môže byť pre vás finančne náročnejšie a časom si uvedomíte, že vám takéto riešenie nepostačuje.

Keď viete, čo potrebujete

Tým správnym riešením pre vašu rozvíjajúcu sa spoločnosť je nasadenie komplexného ERP systému, ktorý si poradí s logistikou v akomkoľvek sklade. Vďaka prepojeniu skladového hospodárstva so všetkými modulmi vám informačný systém Dynamics NAV poskytuje vždy aktuálny prehľad zásob na vašom sklade. V prípade predaja vášho produktu, nákupu materiálu, výdaju do výroby či spotrebe pri servisnej alebo montážnej činnosti si môžete kedykoľvek a kdekoľvek skontrolovať aktuálne množstvá na sklade. Výhod tohto výkonného ERP systému je samozrejme viac.

Časom môžete dospieť do stavu, kedy vám nepostačí váš sklad a budete sa musieť rozhodnúť pre kúpu alebo prenájom ďalších skladových priestorov. Rovnako môžete využívať konsignačné sklady, čo je v dnešnej dobe úplne bežné. Dynamics NAV vám umožňuje sledovanie ľubovoľného počtu skladov, stav zásob, hodnotu zásob, jednoduchú evidenciu presunov medzi vašimi skladmi a tak máte vždy informáciu o tom, na ktorom sklade čo a v akej hodnote máte. Pre jednoduchšiu a efektívnejšiu prácu skladníka vám tento ERP systém poskytne informáciu aj o presnom umiestnení každej položky v sklade – v ktorej časti skladu, na ktorom regáli, na ktorej polici, v ktorej priehradke.

Je teda na vás, pre aké riešenie sa rozhodnete. Určite však myslíte na to, že pri napredujúcom podniku môžu byť investície do dočasných menších riešení v budúcnosti vyhodenými peniazmi.

Telegrafia a.s.
ADMINISTRATOR
PROFILE

Viac na preskúmanie