Dnes väčšina zo spoločností rieši otázku, ako fungovať a byť zodpovední voči sebe a svojmu okoliu pri aktuálnej situácii s COVID-19. Aj spoločnosť Telegrafia, a.s. je spoločensky zodpovedná, dodržiavame všetky odporúčané opatrenia a nariadenia MZ SR a krízového štábu. Riadne fungujeme, zabezpečujeme dodávky našich tovarov a služieb, používame ochranné rúška, a tí ktorým to pracovná pozícia/oddelenie umožňuje, pracujú z domu. Hoci home
Dnes väčšina zo spoločností rieši otázku, ako fungovať a byť zodpovední voči sebe a svojmu okoliu pri aktuálnej situácii s COVID-19. Aj spoločnosť Telegrafia, a.s. je spoločensky zodpovedná, dodržiavame všetky odporúčané opatrenia a nariadenia MZ SR a krízového štábu. Riadne fungujeme, zabezpečujeme dodávky našich tovarov a služieb, používame ochranné rúška, a tí ktorým to pracovná pozícia/oddelenie umožňuje, pracujú z domu.
Hoci home office u nás nie je novinkou, pracovať z domu so sebou prináša už pár týždňov mnohé otázky: ako efektívne pracovať, komunikovať s kolegami a podobne.
Prinášame Vám pár tipov pre vlastné sebafungovanie pri práci z domu:
1. Sebadisciplína
Vstaň, obleč sa a uprav sa (dievčatá – my make-up nemusíme, aspoň si naša pleť oddýchne)
K práci z domu je dôležité pristupovať s rovnakou vážnosťou, ako keby sme boli fyzicky v práci. Vstať, prezliecť si pyžamo, pripojiť sa do firmy akoby sme boli fyzicky v práci. Dôležitá je vlastná sebadisciplína – urobte si TO-DO zoznam a riadiť sa ním.
2. Technický problém s pripojením a ja nemám čo robiť?
V rámci proaktivity a svojho vlastného napredovania si nájdeme prácu, ktorú sme doteraz odkladali. Samoštúdium nových veci, učenie sa jazykov potrebných k práci, interný poriadok v počítači, písanie článkov na blog, používateľských príručiek a podobne. Ak nemám čo robiť alebo mám akýkoľvek problém, volám svojmu teamlídrovi. 🙂
3. Volám častejšie kolegom
Určite každému z Vás chýba sociálny kontakt, prísť ráno do práce, dať si kávu, pokecať s kolegami, vidieť na tvári kolegov, kto má aký problém, kto znova meškáJ alebo komu sa nechce. Aj toto je to pekné na kolegiálnych vzťahoch. Teraz to nemáme, tak si zavolajme a udržujme takto vzájomne vzťahy.
4. Aj teamlider je len človek
Ak nám volá teamlíder/vedúci, netvárim sa, že ma otravuje. Asi niečo potrebuje, alebo chce len tak pokecať. Je to tiež len človek, ktorý je na home office.
5. Pravidelné prestávky
Naplánujme si pravidelné prestávky, čas na relax, kávu na balkóne či terase. Bude nám to lepšie myslieť a produktivita bude rásť.
6. Viac času pre seba
Nikto nás na home office každú chvíľu neruší, prácu si manažujeme sami. Z domu nám niekedy napadnú kreatívne myšlienky, ktoré by nám štandardne pri práci nenapadli. Určite si treba všetky dobré nápady zapísať a zaviesť novinky v práci.
Verím, že toto prechodné obdobie, kedy bude značná časť ľudí pracovať na home office rýchle prejde. Všetci sa vrátime v plnom zdraví do práce a budeme si viac vážiť čas strávený s kolegami pri rannej káve a riešení pracovných problémov na poradách. Budeme sa tešiť na úplne bežný deň v práci.
Článok napísala
Katka Kleinová
Katka pracuje v spoločnosti Telegrafia, a.s. od roku 2007. Začínala na pozícií ERP konzultant pre oblasť logistiky a skladov. V snahe posunúť sa ďalej prijala výzvu viesť ERP tím pri implementácií podnikového softvéru MS Dynamics NAV a zároveň zabezpečuje starostlivosť o zákazníkov.