Ako na zdravý sociálny život počas home office

Ako na zdravý sociálny život počas home office

Kvôli globálnej pandémii mnohí z nás vymenili kancelárie za domácnosť a porady za videohovory. Tým sme prišli o mnoho dôležitých súčastí pracovného života - vrátane socializácie s kolegami a kolegyňami. Zrazu sme sami doma a pauza na kávu už nie je spoločenská udalosť. Podľa prieskumov majú 4 z 5 zamestnancov pocit, že práca z domu

Kvôli globálnej pandémii mnohí z nás vymenili kancelárie za domácnosť a porady za videohovory. Tým sme prišli o mnoho dôležitých súčastí pracovného života – vrátane socializácie s kolegami a kolegyňami. Zrazu sme sami doma a pauza na kávu už nie je spoločenská udalosť. Podľa prieskumov majú 4 z 5 zamestnancov pocit, že práca z domu prináša dodatočné problémy a 3 z 5 majú pocit, že im chýbajú dôležité informácie, ktoré by v kancelárii mali. Čo teda robiť, aby bol sociálny život počas home office zdravý?

1. Buďte v tíme menej formálni

Cítiť sa dobre v práci je základ, aj keď tam fyzicky nie ste. Práca je základ, ale myslite aj na krátke neformálne rozhovory s ostatnými. Pohoda znamená vyššiu produktivitu. Opýtajte sa ostatných, ako sa darí, zdieľajte zaujímavý článok alebo video na odľahčenie. Všetci ste predsa doma v papučiach, nemá zmysel sa tváriť, že biznis je to jediné, čo je okolo vás.

Home-office

2. Vymyslite nové rituály

Váš tím už nesedí v jednej miestnosti a tradícia spoločného piatkového obeda je preč. Tak ju obnovte! Dajte si raz za týždeň spoločný virtuálny obed alebo 15-minútovú prestávku na kávu cez MS Teams. Nebudete hovoriť o práci a utužíte sociálne kontakty. Alebo skúste niečo kreatívnejšie – čo tak pravidelný kvíz? Alebo pondelňajší tip na retro pieseň dňa?

3. Obmedzte negatívne témy

Práca z domu je pohodlná. Ak je však vynútená, prináša aj stres a tlak na psychiku. Skúste obmedziť rozhovory o témach, akými sú pandemická situácia alebo politika. Zamedzíte konfliktom a bude sa vám ľahšie pracovať.

Home office je provizórna situácia, ktorá má pozitívne aj negatívne stránky. Aby ste spravili z núdze cnosť, treba brať ohľad na spokojnosť všetkých členov tímu. Napokon, pracovať v teplákoch si žiada trošku inšpirácie pri nastavení pracovného režimu.

Prajeme vám, aby ste súčasnú situáciu v poriadku zvládli a využili príležitosti, ktoré ponúka, na úplné maximum.

malachovská 2016 2

Článok napísala

Miroslava Malachovská

Miroslava je marketingový manažér. Pracuje v spoločnosti Telegrafia už viac ako dvanásť rokov. Začala ako asistentka obchodného oddelenia a neskôr pracovala ako koordinátor vzdelávacieho centra. Od svojho návratu z materskej dovolenky pracuje pre marketingové oddelenie. Skúsenosti a poznatky, ktoré získala, jej dávajú pevnú základňu pre náročnú a tvorivú prácu, ktorú teraz robí pre marketingové oddelenie. Miluje beh a udržuje sa fit pravidelným tréningom a prípravou na polmaratónové súťaže.

Telegrafia a.s.
ADMINISTRATOR
PROFILE

Viac na preskúmanie