Vaše platformy a aplikácie podnikových technológií udržiavajú chod vášho maloobchodného podnikania a zároveň prepájajú celý podnik. To znamená, že vďaka nim máte prehľad o všetkých firemných aspektoch, môžete robiť inteligentné rozhodnutia, ktorými podporíte poskytovanie vynikajúcich služieb a ponúkať zákazníkom to, čo sami chcú. Teda... takto by to malo fungovať, ak nepoužívate zastaranú technológiu. Ak sa
Vaše platformy a aplikácie podnikových technológií udržiavajú chod vášho maloobchodného podnikania a zároveň prepájajú celý podnik. To znamená, že vďaka nim máte prehľad o všetkých firemných aspektoch, môžete robiť inteligentné rozhodnutia, ktorými podporíte poskytovanie vynikajúcich služieb a ponúkať zákazníkom to, čo sami chcú. Teda… takto by to malo fungovať, ak nepoužívate zastaranú technológiu.
Ak sa však stále držíte starších systémov, na jednej strane možno ušetríte peniaze a vyhnete sa nepríjemnostiam spojeným s inováciou a prechodom na nové systémy, robíte to však za cenu niečoho iného. Aký to môže mať dopad? Staršie systémy a technológie navzájom neintegrujú a často nespolupracujú s online trhmi. Pracujú samostatne a oddelene, čo vám spôsobuje náklady kvôli nevyužitým príležitostiam a chybným rozhodnutiam spôsobenými ich nedostatočnou komunikáciou. Rovnako sú staršie systémy a technológie nákladnejšie na údržbu. Nemôžu vám jednoducho dať schopnosť ponúknuť služby, ktoré zákazníci požadujú, čo môže ohroziť ich ale rovnako aj vaše podnikanie. Stručne a jasne – stará technológia vám peniaze neušetrí, stojí vás oveľa viac.
Ako (inak) môže teda stará technológia ovplyvniť váš maloobchod? Tak napríklad:
1. Neschopnosť akceptovať vrátenie produktu
Dnešní zákazníci používajú na prehliadanie a nakupovanie produktov viac kanálov. Teda viac spôsobov. A práve preto očakávajú, že ak k tomu dôjde, produkt budú môcť vrátiť rovnakou cestou. Chcú mať možnosť vrátiť tovar bez problémov – akýmkoľvek spôsobom bez ohľadu na to, kde produkt zakúpili. Ak vaše súčasné systémy nedokážu splniť toto očakávanie, vystavujete sa riziku (riziku nespokojnosti).
2. Nepriehľadnosť a „neviditeľnosť“ vášho inventáru spôsobí debetný predaj
Ak máte viac miest, viac predajní, prípadne aj web s e-shopom, ktoré majú samostatné databázy, nemáte možnosť získať presný počet zásob. Nie to už aktuálny stav, ktorý je aktualizovaný v reálnom čase. Takáto situácia môže spôsobiť nadmerný predaj produktov, ktoré sa na vašom sklade už nenachádzajú. Vaša neinformovanosť sa premení na frustráciu zákazníkov. Ak svoj doterajší systém nevymeníte za nový, môžete o zákazníkov nadobro prísť.
3. Nepriehľadnosť a „neviditeľnosť“ vášho inventáru zo strany zákazníkov
V tejto dobe už spotrebitelia neblúdia internetom ako kedysi. Keď idú nakupovať, najprv si dôkladne skontrolujú či máte to, čo chcú. To si vyžaduje možnosť skontrolovať inventár aj zo strany nakupujúceho. Ako obchod ste často jeden z mnohých a ak „to“ nenájdu u vás, prípadne si nebudú istý dostupnosťou, presunú sa jednoducho inde.
4. Manuálne procesy
Manuálne procesy, ktoré je možne automatizovať, sa do vašich ziskov zahryznú rýchlejšie a hlbšie ako si myslíte. Úlohy ako napr. fyzické papierovanie nielenže zaberú viac času, ktorý je tak potrebný pre výkon inej produktívnejšej práce, no tiež zvyšujú pravdepodobnosť chýb a prispievajú k veľmi pomalej aktualizácii konkrétnych dát.
5. Žiadne informácie o zákazníkoch
V dobe sociálnych médií a existencie veľkého počtu rôznych kanálov, ktoré majú spotrebitelia k dispozícii, musíte disponovať schopnosťou spoznávať svojich zákazníkov. Mať o nich informácie, sledovať ich, prispôsobovať sa im. Zozbieranými informáciami o zákazníkoch musíte doslova nakŕmiť vaše interné systémy, aby ste ich mohli prepojiť prostredníctvom osobných interakcií. To je však nemožné, pokiaľ vaše obchody a kanály spravujete ako samostatné entity. Vo väčšine starších systémov nemôžete využívať výhody cenných údajov, čo vedie k duplicite, nekompletnosti či nesprávnosti informácií o tom, kto vlastne vaši zákazníci sú. Ste tak praktický slepý voči ich identite. No a ak to neviete, ako môžete navrhnúť zmysluplné vernostné a odmenné programy či poskytovať personalizované služby a propagačné akcie?
6. Žiadne aktuálne reporty
Ak ešte stále používate zastaraný systém, pravdepodobne prevádzkujete svoje predajne či kanály ako samostatné jednotky. To takmer s určitosťou znamená, že nemáte úplne aktuálny prehľad o svojich aktivitách a ani možnosť pracovať s aktuálnymi číslami a dátami. A ak nejaké čísla a dáta máte, nemôžu byť presné ani úplné. No a pokiaľ sa dostanete k aktuálnym, aktuálne už nebudú. Výsledkom je, že stratíte schopnosť robiť včasné a informované rozhodnutia a prídete tak o veľa príležitostí.
7. Neschopnosť rýchlo a ľahko meniť ceny, ponúkať nový tovar a propagovať
Keď riadite svoj biznis na separátnych systémoch, aj jednoduché veci ako úprava cien, spustenie propagácie alebo vytváranie nových ponúk, predstavujú komplexné úkony, ktoré sú časovo náročné a nákladné. Ak ani len netušíte, čo sa predáva a čo nie, ako viete, ktoré propagačné akcie majú zmysel a ako naceniť vaše položky?
Neplytvajte peniazmi: Oslovte ERP tím spoločnosti Telegrafia
Používanie zastaraného systému len nahlodáva vaše zisky a robí tak kdekoľvek sa dá. Povedzte si dosť a zabráňte tomu. Kontaktujte odborníkov zo spoločnosti Telegrafia a prediskutujte s nimi výhody modernej zjednotenej obchodnej platformy, kde sú všetky aspekty vášho podnikania. Investujte do podnikového systému a využite všetky jeho výhody vo svoj prospech.
Článok napísal
Róbert Jakab
Róbert je ako pohyblivá fotografia – pretože je video. Zachytáva 60 snímkov za sekundu, takže keď sa niečo udeje, on to zaznamená. Pracuje na menších videách aby raz natočil večerný film… a potom jeho pokračovanie. Telegrafia 2: Opičia sila