V roku 2020 pracujú mnohí ľudia z domu a kvôli pandémii do kancelárie nechodia. Domáce pohodlie je príjemné, no veľa času pri pracovnom stole sa môže prejaviť na fyzickom a psychickom zdraví. Napokon, príjemné prostredie napomáha produktivite aj motivácii. A aby vám bolo príjemne aj v domácej kancelárii, postačí pár zmien. 1. Zdravo zariadená kancelária
V roku 2020 pracujú mnohí ľudia z domu a kvôli pandémii do kancelárie nechodia. Domáce pohodlie je príjemné, no veľa času pri pracovnom stole sa môže prejaviť na fyzickom a psychickom zdraví. Napokon, príjemné prostredie napomáha produktivite aj motivácii. A aby vám bolo príjemne aj v domácej kancelárii, postačí pár zmien.
1. Zdravo zariadená kancelária
Za stolom budete sedieť hodiny, venujte preto pozornosť ergonómii stola, stoličky a iného zariadenia. Dodržte správnu výšku stola – pri sedení by mali byť vaše predlaktia a zápästia rovnobežné s podlahou. Výhodou je aj nastaviteľná stolička s podperou na spodnú chrbticu. Taktiež si nastavte monitor počítača do správnej výšky – vaše oči by mali byť približne 25 % pod horným okrajom obrazovky. Väčšina ľudí ho má príliš nízko, vďaka čomu sa krčia. Nepodceňujte ani osvetlenie miestnosti a monitora. Príliš tmavé aj príliš svetlé prostredie namáhajú oči.
2. Iba to, čo potrebujete
Vaše kancelárske zákutie môže potrebovať aj dodatočnú techniku (podľa typu práce – slúchadlá s mikrofónom, druhý monitor, tlačiareň) a kancelárske potreby (zvýrazňovače, nožnice a podobne). Týchto pomocníkov by ste mali mať poruke, ale nie za cenu chaosu a neporiadku. Zamyslite sa, bez čoho sa zaobídete. Zbytočnosti nevytvárajú duševnú pohodu… a ako často využívate tú zaprášenú obojstrannú lepiacu pásku?
3. Natiahnite si chrbticu, nie pracovný čas
Myslite aj na svoju pohodu. Ak si dáte pauzu na rýchly strečing alebo jogu, vaša chrbtica vám poďakuje tým, že vás nebude bolieť. Veľa dobrých tipov nájdete na YouTube (napríklad pod heslom “chair yoga”). A aj keď pracujete z domu, kontrolujte si svoj pracovný čas. Rozlišujte aj svoj pracovný čas a svoj “voľný” čas. Bezdôvodne kontrolovať pracovné emaily o desiatej večer vás iba zbytočne vystresuje.
Týchto pár tipov stačí na to, aby vaša produktivita a motivácia pracovať v domácej kancelárií stúpla.
Tak ako? Urobíte tieto malé zmeny? 🙂
Článok napísala
Miroslava Malachovská
Miroslava je marketingový manažér. Pracuje v spoločnosti Telegrafia už viac ako dvanásť rokov. Začala ako asistentka obchodného oddelenia a neskôr pracovala ako koordinátor vzdelávacieho centra. Od svojho návratu z materskej dovolenky pracuje pre marketingové oddelenie. Skúsenosti a poznatky, ktoré získala, jej dávajú pevnú základňu pre náročnú a tvorivú prácu, ktorú teraz robí pre marketingové oddelenie. Miluje beh a udržuje sa fit pravidelným tréningom a prípravou na polmaratónové súťaže.