Ako na prvý pohľad zistiť, v akom stave sú obchodné prípady? Ako navigovať nového obchodníka pri práci s obchodnými prípadmi? Ako určiť štandard práce všetkých obchodníkov obchodného oddelenia? Ak si kladiete tie isté otázky, tak je pre vás vhodné začať uvažovať o zriadení informačného systému. V tomto článku sa vám pokúsime ukázať tie najvýznamnejšie dôvody,
Ako na prvý pohľad zistiť, v akom stave sú obchodné prípady? Ako navigovať nového obchodníka pri práci s obchodnými prípadmi? Ako určiť štandard práce všetkých obchodníkov obchodného oddelenia? Ak si kladiete tie isté otázky, tak je pre vás vhodné začať uvažovať o zriadení informačného systému.
V tomto článku sa vám pokúsime ukázať tie najvýznamnejšie dôvody, prečo sa to oplatí:
1. Prehľad v aktívnych obchodných prípadoch
Pokiaľ má obchodník zopár obchodných prípadov, udrží všetky tieto prípady v hlave, väčšinou sú všetky informácie v e-mailoch. Na základe mailov však nie je jednoduché na prvý pohľad povedať, v akom stave sa obchodné prípady nachádzajú. Obchodných prípadov v tom lepšom prípade neustále pribúda. Vtedy je už nemožné udržať si prehľad v obchodných prípadoch bez akéhokoľvek podporného nástroja.
Nový obchodník to má ešte ťažšie. Snaží sa pri práci s obchodným prípadom prispôsobiť svojej firemnej kultúre, ktorú však ešte poriadne nepozná. Ak sa na túto problematiku pozrieme očami vedenia obchodného oddelenia, to sa snaží určiť svojim obchodníkom aspoň nejaký štandard, ktorý musia dodržiavať pri práci s obchodnými príležitosťami.
2. Nastavenie štandardu procesu
Riešením týchto otázok môže byť nastavenie štandardného procesu pre riadenie obchodných prípadov. Štandardný proces by malo vedenie obchodného oddelenia dostatočne zvážiť. Proces by mal byť nastavený tak, aby obchodník pri rozhodovaní ako postupovať v obchodnom prípade vždy cítil pevnú pôdu pod nohami. Na druhej strane by mal byť obchodný proces dostatočne voľný, aby obchodník nebol príliš zväzovaný. Tento proces by mal prihliadať aj na odlišné postupy pri práci s obchodnými prípadmi napr. pre rôzne produktové rady.
3. Nástroje na dodržiavanie obchodných procesov
Obchodníci jednoduchšie dodržiavajú štandardné procesy, ak majú k dispozícii nástroj, ktorý im pomáha a naviguje ich. Informačné systémy slúžia na podporu takýchto procesov. Jedným z nich je aj MS Dynamics NAV, ktorý umožňuje definovanie krokov procesu priamo v systéme. V tom istom systéme, kde obchodníci spravujú obchodné prípady. Informačný systém tak intuitívne pomáha obchodníkovi dodržiavať definovaný postup a ten má jednoznačný prehľad o svojich obchodných prípadoch. Vie vyhodnotiť koľko ich má aktívnych a v akom stave sa nachádzajú. Vďaka tomuto nástroju vedia obchodníci pracovať efektívnejšie a celé obchodné oddelenie si udržuje štandardnú úroveň svojej práce.
A teraz si spočítajte koľko času zaberie vašim obchodníkom zorientovať sa v obchodnom prípade a nastaviť správne procesy.
Myšlienka zriadenia informačného systému nie je až taká vzdialená, že? Ak by ste mali záujem využiť výhody informačného systému, môžete nás kedykoľvek kontaktovať a my vám s tým radi pomôžeme.